DIGITÁLNY MARKETING • FREELANCER • SOCIÁLNE SIETE

Nepodceňujte rýchlosť načítania web stránky

Aj taký parameter ako rýchlosť načítania stránky Vám môže urobiť niekoľko percent v obrate pri vašom biznise. Rýchlosť načítania web stránky ovplyvňuje pozíciu na Google, cenu za preklik (CPC), mieru prekliku (CTR), ale aj dosah na sociálnych sietiach.

Mnohí majitelia webov a e-shopov (a nie len tých) dávajú pri programovaní nového webu dôraz na vizuál stránky. Tí marketingovo zdatnejší kladú dôraz aj na jasné konverzie, kľúčové slová, call to action prvky a užívateľskú prívetivosť stránky. Väčšina majiteľov nových webov nie sú programátori. Nestarajú sa do technických parametrov, akým je napríklad aj rýchlosť načítania stránky. A to je chyba!

Ako skontrolovať rýchlosť webu

Svoju rýchlosť načítania web stránky si môžete bezplatne skontrolovať pomocou Google PageSpeed Tool, prípadne nástroj GTmetrix. Tieto nástroje ponúkajú percentuálne zhodnotenie rýchlosti načítania a rovnako tak poskytnú aj cenné rady, čo by ste mohli optimalizovať.

Facebook 2. augusta 2017 uverejnil tlačovú správu, v ktorej informuje, že rýchlosť načítania stránky začne vplývať na dosah príspevku s linkom na externé web stránky. V praxi to znamená, že ak máte pomalý web, tak ho Facebook nebude šíriť v Newsfeed-e. Vy tak stratíte cenný dosah príspevku.

Rovnako to tak je aj pri Google vyhľadávaní. Práve rýchlosti načítania stránky je jeden z parametrov SEO, ktoré rozhodujú, či vás návštevníci nájdu cez Google, prípadne na ktorej pozícii (v horšom prípade strany) sa budete nachádzať.

Poviete si: „Veď máme platené kampane, tak mi to je jedno.“ A to práve nie je úplne pravda. Pri kampaniach vo vyhľadávaní sa umiestňujú odkazy inzerentov aj na základe „Quality score“ landing page a výšky ceny za BID (tzn. max. cena prekliku) inzerenta. Práve pri skóre kvality vstupnej stránky ma vplyv aj rýchlosť načítania. Čo to teda znamená? Čím pomalší web, tým horšie Quality score. Aby ste sa ako inzerent umiestnili pred Vašou konkurenciou, tak musíte zvýšiť cenovú ponuku. Takže ak to zhrniem, pomalším webom máte aj drahšiu reklamu a to má vplyv na návratnosť investície (ROI).

Zvážte si dobre, či aj taký detail ako rýchlosť webu ste nezanedbali pri tvorbe nového webu.
Ako riešenie môže byť optimalizovať zdrojový kód, CSS, JavaScript a hlavne komprimovať obrázky na čo Vám poslúži aj jednoduchý online nástroj na komprimáciu obrázkov TinyPNG.com

Comments are closed.