DIGITÁLNY MARKETING • FREELANCER • SOCIÁLNE SIETE

Facebook konferencia F8 2018

Každý rok Facebook predstaví novinky zo svojej sociálnej siete na konferencii F8. Nie všetko sa uvedie hneď na Slovensku, ale treba počkať pár týždňov až mesiacov. Konferencia F8 dáva vždy víziu kam sa budú uberať technológie, softvér, ale aj vplyv sociálnych sieti. Pre nás marketérov sa zasa predstavia buď nové nástroje alebo reklamné formáty, ktoré môžeme využívať. Po testovaní kontroverzného „prieskumníka“ na Slovensku sa táto „fíčurka“ neobjavila v novinkách tejto konferencie, z čoho vyplýva neúspech celého testu („Na druhej strane si myslím, že Slovensko niekedy, žiaľbohu, a niekedy je to aj chvalabohu, že žiaľbohu, že na Slovensku predsa len ...“ – pamätáte ešte na tento citát nemenovaného prezidenta).

 

Clear History

Po škandále s únikom osobných informácii Facebook zakročil a v nasledujúcich mesiacoch budete môcť vyskúšať novú funkcionalitu Clear History. Pomocou tejto funkcionality budete môcť jednoducho zistiť, ktoré web stránky a aplikácie používajú vaše dáta. Tieto informácie budete môcť vypnúť a rovnako tak ich aj vymazať.

 

Zdieľanie do Stories

Dnes všetci poznáme tlačidla „zdieľať na Facebook“, ktoré sa nachádzajú pri produktoch alebo blogových článkoch ako je aj tento. Jedným klikom môžete nazdieľať svojim známym články, ktoré sú zaujímavé. Rovnako budete môcť nezdieľať niečo aj priamo na Stories. Dnes takto funguje napríklad Spotify alebo GoPro.

 

Zoznamka

Áno, čítate správne. Zistili, že ľudia už teraz používajú Facebook na zoznamovanie, a tak chce prispieť aj v tejto oblasti. Po novom budete mať možnosť vytvoriť si separátny profil, kde vyplníte údaje o sebe a na základe hľadaných preferencií vás spáruje s osobou, ktorú hľadáte. Nebude to len o zbližovaní napriamo, ale bude vám ponúkať aj odporúčanie na eventy a skupiny, ktoré by vás zaujímali na základe vyplnených záujmov. Viac informácii o začiatku testovania prezradí Facebook až koncom roka.

 

AR v Messenger

Facebook sprístupnil developerom možnosť vytvárať rozšírenú realitu priamo v Messenger-i. Už dnes je aktívnych cez 300.000 botov, ktorý vymenia cez 8 miliárd správ. Po novom budú môcť zobraziť rozšírenú realitu. V praxi to bude znamenať, že keď vám pošle bot správu o nových okuliaroch, tak po nasnímaní kamerou sa vám tieto okuliare zobrazia na tvári. Prípadne, ak vám švédska nábytkárska firma pošle info o novej stoličke, tak si ju budete priamo cez Messenger zobraziť v miestnosti.

ar-facebook-messenger

M Translation

Táto funkcia vám dokáže prekladať správy v Messengeri. Niečo podobné už existuje pri Facebook príspevkoch, ktoré keď sú v cudzom jazyku, tak ponúkne preklad. Rovnaká funkcionalita sa bude ponúkať aj v Messengeri pri správach v cudzom jazyku. Veľkú pridanú hodnotu to má, ak na svojom eCommerce profile, ktorý používate globálne niekto napíše otázku v lokálnom jazyku. Vtedy oceníte aj možnosť prekladu.

facebook-messenger-translations

Facebook Analytics

Konečne sme sa dočkali rozšírenia o nové funkcie v analytike. Facebook sľubuje, že nové funkcie budú zamerané na produktivitu a reporting. Práve reporting pomocou funkcionality Journeys lepšie znázorní dopad jednotlivých kanálov a zariadení pri konverziách a to aj vďaka vylepšenému dashboard-u.

Nová bude aj mobilná aplikácia Facebook Analytics, čím zjednoduší rýchlu kontrolu štatistík aj na vašom smartphone.

facebook-analytics

Instagram Video Chat

Instagram uviedol novú funkcionalitu, ktorou je možnosť vytvárania Video Chatu. Funkcia bude dostupná cez Instagram Direct a pôjde o komunikáciu medzi dvoma osobami. Bohužiaľ neumožňuje skupinový chat. Ten je možné aspoň z časti docieliť len ako LiveStream. Funkcia sa momentálne testuje.

 

Comments are closed.