DIGITÁLNY MARKETING • FREELANCER • SOCIÁLNE SIETE

Aký bol WebSummit 2017?

Po marketingových konferenciách chodím pomerne často, no na svetovo najväčšiu Tech konferenciu WebSummit 2017 som zavítal po prvý raz. Opäť sa konal v portugalskom Lisabone. Najviac ma zaujímala téma ohľadom marketingu, no zvedavý som bol aj na niektoré technologické novinky a rovnako tak dozvedieť sa niečo o nových Startup-och. A podarilo sa!

Skvelý Lisabon?

Do Lisabonu som priletel o pár dni skôr nech si pozriem aj historické centrum mesta. Popravde ani som moc neštudoval kam idem a čo sa tam dá vidieť. Práve pre to mi priamo na mieste dobre poslúžila aplikácia Sygic Travel.

Čarovné mesto! Asi takto by som zhodnotil Lisabon v jednej vete. Pláž, kopce, pamiatky a ľudia. Mesto má plno výťahov a lanoviek, čo pre turistov dáva množstvo možnosti na strávenie času. Pre Lisabon je aj povestná starodávna električka číslo 28, ktorá sa vydriape do každého kopca a to len pár centimetrov od budov.

Výborná organizácia

Ale aby som sa vrátil ku konferencii. Prvú vec, čo musím vyzdvihnúť je organizácia. Priznám sa, že zatiaľ najlepšie zvládnutá masová akcia. Tento rok sa zúčastnilo 59 000 návštevníkov a ďalších 30 000 z organizačného tímu, dobrovoľníkov, médií a hostí. Už priamo v metre na druhej strane mesta nájdete ceduľky s navigáciou a radami ako sa dostať na WebSummit. Priamo na mieste je množstvo dobrovoľníkov, ktorí vás nasmerujú a poradia. Najväčšou slabinou pri masových podujatiach býva vstup a bezpečnostná kontrola. Táto bola zorganizovaná na jednotku a desiatky tisíc ľudí prechádzalo úplne plynule. Úžasné!

Ešte než začne WebSummit, určite majte nainštalovanú oficiálnu aplikáciu, ktorá vám uľahčí registráciu, a hlavne si môžete naplánovať program všetkých prednášok. Toto nie je sranda, pretože je tu cez 27 pódií a kopec ďalších sprievodných akcií. Každých 15-20 minút sa striedajú spíkri, takže naplánovanie prednášok, ktoré chcete vidieť je nevyhnutnosť. Potom sa vám nestane ako mnohým, že zmätene pobehujú po areály nevedia čo skôr (nie ja som tam nepatril).

Areál a startup zóna

Celý areál je tvorený 4 pavilónmi a jedným Centre stage, kde prebiehal hlavný program. V pavilónoch mal svoje zastúpenie napríklad „stage“ so zameraním na marketing (PandaConf), content a copywriting (Content Makers), či technologické novinky (TalkRobot). Okrem iného desiatky prezentačných stánkov so startup-mi a prezentáciami spoločnosti. Na každom kroku sa tu niečo dialo, takže vždy ste mohli niečo sledovať a počúvať.

Medzi sturtup-mi malo zastúpenie aj Slovensko a Česko. Napríklad aj slovenská spoločnosť LURITY s.r.o.. Zo svetových tu boli napríklad nové projekty s vyhľadávaním kancelárií na prenájom (obdoba AirBnB), virtuálna realita, shoppingové platformi, Big Data spoločnosti alebo aj startup s realtime translating aplikáciou, či mnoho iných. Ťažko všetko vymenovať, pretože ich boli stovky.

Prednášky a spíkri

Na hlavnom pódiu sa začínalo v pondelok otváracím ceremoniálom, kde bol kvôli kapacite haly bol obmedzený počet vstupov. Určite odporúčam sa na tento ceremoniál zaregistrovať vopred, aby sa vám ušli lístky. Celú konferenciu otváral organizátor a CEO WebSummit Paddy Cosgrave. Celá téma patrila Artifical Inteligence (AI), ktorá sa počas konferencie spomínala neustále. Debatu začal špeciálny hosť, vedec Steven Hawking, ktorý cez nahrávku pre WebSummit varoval pred AI a vyzýval vývojárov, aby dôsledne a s rozumom pripravovali umelú inteligenciu, a aby dbali na bezpečie a budúcnosť pri vývoji. Iba tak môžeme žiť v harmónii s umelou inteligenciou. Následne ho vystriedal zakladateľ spoločnosti Kernel a to Bryan Johnson, ktorý poukázal na fakt, že ľudské schopnosti sú po stáročia rovnaké. Stále máme dve ruky, stále zabúdame a stále robíme chyby. Na rozdiel od umelej inteligencie a robotov, ktorí nás v schopnostiach predbehli a stále sa zlepšujú. A preto to môžeme využiť a posunúť takto ľudstvo ďalej, pretože všetky nápady a vízie sa dejú v ľudskej hlave.

Ďalšie dni sa ladili už prednáškach na rôzne témy zo spoločenského, vedeckého, tech a sociálneho prostredia. Mňa najviac zaujali práve marketingové témy, preto aj môj harmonogram vyzeral nelogicky, no postíhal som tak skoro všetky prednášky, ktoré som si naplánoval. Zaujímavá bola panelová diskusia o tom, či treba urobiť v marketingu revolúciu alebo evolúciu. Spíkri sa zhodli, že marketingový riaditelia nerozumejú dobre novým trendom, a tým brzdia celý tím ako aj firmu. Rovnako tak by sa CMO nemali venovať len vízii, musia vedieť čo sa deje v tíme, ale aj ako vyzerajú reklamy, ktoré sa dávajú na trh, pretože aj on je zodpovedný za výslednú komunikáciu. Zdôraznili aj nutnosť rozmýšľať pri každom novom projekte „Social first“, pretože tam sa rozhoduje o úspešnosti a obľúbenosti.

Novinky v SEO

Ďalšou prínosnou prednáškou bolo to ako bude vyzerať SEO v budúcnosti, kde rozprával Rand Fishkin z MOZ. Treba pripraviť informácie na weboch na Voice Search, ktoré už využíva napríklad Google Home, Alexa alebo Siri. Tie stránky, ktoré upravia svoj obsah na krátke a zrozumiteľné odpovede budú mať väčšiu šancu, že ich Voice Search nájde. Treba si uvedomiť, že kým pri výsledkoch vyhľadávania na desktope si môžete vybrať, pre ktorý výsledok sa rozhodnete, tak pri hlasovom vyhľadávaní sa prehraje iba jedna odpoveď. Čiže buď budete na prvej priečke alebo nemusíte byť nikde. Rand Fishkin doplnil aj štatistiku, kedy v USA je 20% Voice Search z mobilných vyhľadávaní a „personal assistant“ zariadení.

Taktiež sa riešili obrázky v súvislosti so SEO. Ide o to, že podľa štatistík je najviac vyhľadávacích dopytov cez Google Search, ale ak by sme to rozdelili na drobné, tak hneď druhý najväčší vyhľadávač je Google Search Images a nie YouTube (v prípade ak si Google Search rozdelíme na segmenty). Marketéri by mali klásť veľký dôraz na správne a dôsledne vyplnenie SEO pri obrázkoch.

Zhrnutie WebSummit 2017

Ak by som mal za seba hovoriť, tak toto podujatie prináša mega veľa inšpirácie, vízie a rovnako tak je tu množstvo nových startup-ov. Organizátori pripravili bezchybne celý event. Určite odporúčam investorom, ktorí hľadajú projekt na investovanie, ďalej pre nové startup-y, a potom pre vyššie postavených manažérov, CEO, CTO a CMO v spoločnostiach. Marketéri a copywriteri tu mali tiež svoj stage, ktorý mal inšpiratívne prednášky, no viac do hĺbky idú iné konferencie (napr. Marketing festival). Celkovo odporúčam pre všetkých, ktorého zaujímajú vyššie opísané témy.

Comments are closed.